Monday, April 13, 2015

Peliks.

Since balik dari Umrah dua bulan lepas, aku dah jadikan tabiat memakai jubah ke kelas. Bukan jubah sahaja, malahan kasut murah yang dibeli khas untuk pergi Umrah hari itu pun masih aku sarungkan ke kaki buat kemana-mana. Kenapa? Simple. Sebab aku taknak walau sehari pun hidup aku berlalu, tanpa aku merasai detik seolah-olah aku sedang berada di Tanah Haram. Yes, ini uniform aku di sana, dan akan kekal dengan uniform ini di sini sehingga suatu hari nanti aku akan dijemput Allah semula untuk ke sana, InsyaAllah, Ameen! 


Screenshot from page USM Dakwah Confession


And today aku end up terbaca post ni kat newsfeed ku. Hmm. Tetiba terasa macam, "Eh, aku pun terperasaan macam tu juga." Ke aku yang perahsantan? Erm, ok, seriously, memang ada benarnya apa yang confessor ni cakap. Dan aku mula melalui pengalaman sebegitu lebih-lebih apabila aku tidak memakai jaket kuliah. Kenapa ya? 


Bukan ke lelaki hanya suka melihat yang indah-indah, cantik-cantik, comel-comel, seksi-seksi, etc. Dan jauh panggang dari api, kesemua ciri di atas tu LANGSUNG TAKDA pada aku! Apakah yang mereka pandang sebenarnya? Baju aku simple saja pon. Hitam. Plain. Tak ada yang menarik langsung pun! Muka banyak jerawat! Ada taik lalat! Ok, jangan hina diri sendiri Nadia. -,-" Istighfar~


Konklusinya, mungkin aku yang perasan. Mereka mungkin nak pandang tempat lain, lepaihtu aku block pandangan mereka. Iya, betul lah possibility itu. Tepat & padat! OK TUTUP CASE! 




No comments:

Post a Comment