Saturday, April 11, 2015

Homesick.


Andai diberikan emas permata, ku pilih senyumanmu Mama & Abah :')


Perlis tidak lah jauh mana, masih lagi di dalam Malaysia. Tapi jarak masa perjalanan dari Perlis ke Shah Alam tu boleh dikatakan agak jauh juga lah. Ibarat dari KLIA ke Jeddah yang memakan masa 8 jam perjalanan menaiki flight. Cewwah~ Dan jarak perjalanan yang jauh itu acapkali menjadikan diri ini mengeluh, mana tidaknya tambang bukannya murah untuk aku kerap balik ke rumah. Tambah pula 8 jam, pergi-balik memakan masa hampir seharian di atas jalan. 


Since matriks hinggalah kini, jodoh tempat pengajianku semestinya di dalam lingkungan kawasan Utagha. Aku harap sangat bila tamat pengajian selepas ini, 'jodohku' adalah di dalam lingkungan kawasan Shah Alam, Kuala Lumpur, dan kawasan-kawasan yang sewaktu dengannya. InsyaAllah, Ameeen. Hehehe. 'Jodoh' tempat kerja lah! Tapi kalau 'jodoh' yang 'itu' pun apa salahnya kan? ;) Sebab dah tak larat nak berjauhan dengan dua wajah kesayangan hamba kat atas tu. Aku nak dekat dengan mereka supaya aku dapat jaga mereka sebaiknya sepertimana mereka telah menjaga aku selama 24 tahun ni bagaikan menatang minyak yang penuh. 


Nanti bila dah tiba waktunya, biarlah aku yang bekerja, Abah boleh berehat di rumah, dan boleh luangkan lebih masa di masjid. Mama pun macam tu juga, bila ada free time, aku nak join Mama ke majlis-majlis ilmu. And aku nak belajar mengaji dengan Mama sampai betul-betul power sampai aku boleh mengajar mengaji pada orang lain, InsyaAllah. Banyak cita-cita yang telah aku rancang untuk diluangkan bersama mereka. Terlalu banyak. Aku sentiasa berdoa, moga aku disempatkan untuk terus bernafas sehingga waktu dimana aku dapat berbakti kepada mereka berdua. Sebab aku dah terlalu banyak menyusahkan mereka. Terlalu banyak. 


Bila tengok gambar kat atas tu lama-lama, baru aku perasan yang aku banyak mewarisi muka Abah. Kan? 


No comments:

Post a Comment