Monday, July 11, 2016

Inikan Raya.

Sebelum tu nak ucap, SHRMZDB! (ok, hipster sangat *tgn didada mata ke atas*) Well, Ramadhan dah pun meninggalkan kita. Aku rasa Ramadhan tahun ini lah yang paling banyak issue di media sosial. Dari satu, satu, tak henti-henti dari awal Ramadhan sampai lah ke penghujung Ramadhan. Moga Ramadhan tahun hadapan, perkara seperti yang telah lepas tidak berulang lagi. Dan moga kita dapat bertemu Ramadhan yang akan datang hendaknya, Amin.

Family Potret yang tak cukup corrum

Macam biasa, raya pertama lepas sarapan pergi sembahyang raya dekat Masjid Al-Falah. Balik sembahyang raya sesi bermaafan sesama keluarga. Lepas tu sesi kembali melahap rendang dan lemang serta ketupat sambil menanti tetamu yang nak datang beraya. Raya kedua baru lah dapat pakai baju raya. Tapi tahun ni tak dapat nak bergambar satu family sebab Benjol raya di kampung Kak Zaza. Gambar kat atas ni pun ditangkap dalam keadaan yang kelam kabut sebab dah lambat nak pergi beraya ke rumah Maklang. Nak tangkap gambar sama-sama dengan Ami dan Kak Dawama pun tak sempat. Ini semua shawl punya pasal, kalau pakai bawal mungkin tak mengambil masa yang lama memaku di depan cermin =,=" haish cinca~

Le' Kueh Raya

Raya ketiga dah start menerima tetamu. Actually, raya pertama lagi dah start menerima tetamu tapi waktu tu tak ramai sangat tetamu. Waktu raya ketiga ni lah baru rasa macam meriah dan huru-hara sikit rumah. Antara tetamu yang datang waktu sebelah siang adalah keluarga Kak Dawama, sebelah malam pulak saudara-mara sebelah Mama. Bila duduk rumah, macam malas pulak nak melaram pakai baju raya. So, pakai je jubah yang ada. Huhu.

Bergambar kenangan bersama family Kak Dawama


Apabila budak hipster beraksi


Waktu beraya di rumah Kak Zaza 1 Syawal haritu tak sempat nak bergambar. Seronok jugak waktu tu walaupun terpaksa tempuh traffic jam selama 5 jam sebab kampung Kak Zaza memang feel suasana kampung habis siap ada pelita di lorong jalan. Dah empat tahun rasanya beraya di Shah Alam. Honestly, rindu sangat-sangat nak beraya dengan suasana kampung macam dulu-dulu. Kadang-kadang buat sesi flashback dengan adik-beradik tentang kenangan beraya waktu kecik-kecik dulu. Serious seronok bila dikenang balik. Harap-harap jodoh nanti masih orang area KL/Selangor but ada kampung yang betul-betul suasana kampung. Huhu. 

No comments:

Post a Comment