Tuesday, July 12, 2016

Ahnaf Wafi

Dalam banyak-banyak drama raya tahun ni, yang paling aku tunggu-tunggu adalah drama Dia Semanis Honeymoon & Dia Semanis Honey Raya. Tu je. Yang lain tak tengok pun. Sebab apa? Of course lah sebab Ahnaf Wafi. Plus nak tengok Nana jugak. Sampai sekarang aku masih fail nak lilit shawl ala-ala gaya Nana. Tengok muka Nana comey je pakai shawl style dia tu, tapi bila aku lilit kat kepala sendiri, rasa macam tidak mahu tengok cermin dah. Lagi satu nak tengok Bella si lipstick merah jugak. Tapi series kali ni Bella dah tak make up tebal dah sebab Bella duduk hospital mental. Tediaa.. Tercerita sinopsis pulak dah. 


Tajuk pun Dia Semanis Honeymoon, of course lah cerita pasal honeymoon diorang. Apa yang best in the first episode of DSHM bagi aku adalah penampilan Ahnaf Wafi sewaktu di Bali dalam cerita tu. Casual, simple, dan bergaya. T-shirt putih, kemeja, dan seluar 3-quarters. 


Dulu aku ada minat sorang pelakon Filipina nama dia John Lloyd Cruz. Dia tak handsome mana pun tapi character dan penampilan dia dalam drama yang membuatkan penonton suka cara dia dan menampakkan dia comel dan handsome. Dalam drama dia suka pakai t-shirt di dalam dan kemeja di luar macam yang Ahnaf Wafi pakai kat atas tu. Tapi waktu tu tengah famous kemeja kotak-kotak, jadi memang suit lah dengan t-shirt plain kat belah dalam, but aku lebih prefer kemeja plain. Nampak tidak serabut. Lelaki ni syarat untuk nampak handsome bagi aku adalah untuk kelihatan simple dan tidak fancy.


Adakah disebabkan dia adalah seorang Alif Satar jadi tak kisah kemeja warna apa pun yang dia pakai, still akan nampak gorgeous? Ataupun memang mana-mana lelaki yang dress-up macam ni memang akan nampak handsome? Entohlah labu. Haha. Apa pun, cerita ni still sweet macam madu, sampaikan aku record je dulu entire series, tengah-tengah malam sikit bila semua orang dah tidur baru bukak tv tengok. Huhu. Gambar-gambar kat atas ni pun screenshot dari watch online dari laptop. Gigih betoi =,=" 

Kalau nak tengok more of Alif Satar in t-shirt + kemeja boleh tengok video clip ini...

No comments:

Post a Comment