Monday, October 12, 2015

My Guardian Angel


Kalau dulu waktu zaman sekolah, aku ada Kamila, Aqila, Wahida, and Haizura as my guardian angel. Walaupun jarang berjumpa kini, but still kitorang masih contact dan kalau boleh mesti jumpa waktu raya. 


And moment remaja paling fun bagi aku, of course lah waktu matrikulasi. Sebab ada Nono and Ama yang sentiasa ada di sisi aku tak kira susah mahupun senang. Diorang sentiasa tahu bila waktu aku tengah bersedih and apa nak buat untuk hilangkan kesedihan aku tu. Haaiihh, such a sweet memory dulu-dulu. Banyak jugak perkara 'gila' kitorang pernah buat dulu. Tergelak memikirkannya. 


Moment meningkat dewasa pula jatuh kepada zaman universiti. And my guardian angel for that moment are Lily, Arma, and Kak Diba. I don't know how I would survive my disastrous first year without them. Undeniably, mereka antara penyelamat tika aku hampir give-up. 


What I love about them all, Kamila, Aqila, Wahida, Haizura, Nono, Ama, Lily, Arma, and Kak Diba is that, I've always felt like HOME when I'm with them. Sebab diorang sentiasa layan aku macam baby. Macam Mama layan aku, macam family aku layan aku. And that is why I called them My Guardian Angel. 


Allah itu sangat baik. Dia sentiasa hantarkan orang yang baik-baik buat peneman aku yang keseorangan di sini. Maka nikmat Tuhanmu yang mana hendak kamu dustakan? Senyum :)





I guess that's the thing about true friendship. It'll never ends. 
:)



No comments:

Post a Comment