Saturday, June 6, 2015

Selamat tinggal usia remaja yang penuh dengan 'angan-angan'.


Menyusun sambil meng-suggest novel best-best pada customer



Baby // Aku


Kak Iya tak rasa sedih ke jual semua buku-buku tu?


Ermm...TAK


Kenapa tak rasa sedih? Kenapa taknak simpan je? Nanti bila Kak Iya dah tua, buku-buku tu boleh jadi antara koleksi rare Kak Iya kot. Kalau Baby, Baby simpan je. 


Entahlah. Mungkin sebab hasil daripada jualan buku-buku tu adalah lebih penting daripada kewujudan buku-buku itu sendiri yang tak memberikan sebarang faedah pun. Hmm.. Sebab tu kot Kak Iya tak sedih. 


Kak Iya nak buat apa dengan duit jual buku tu?


Adaaaaaalah ;) 


______________



Alhamdulillah syukur, habis kesemua buku dapat dijual. Biarlah. Biarlah hanya aku dan Allah saja yang mengetahui hendak ku salur ke mana duit jualan buku-buku itu. Yang penting, solusi yang aku cari-cari selama ini iaitu hendak 'melupuskan' novel-novel ini tercapai. Fuh! Lega... 


Pelik kan? Dulu aku begitu eager dan beria-ia membeli buku-buku itu tanpa sekelumit pun ada rasa bersalah memikirkan yang ianya satu pembaziran. Tapi sekarang ni, berbeza betul perasaan aku dibandingkan dengan dulu. Mungkin sifat kematangan dah mula mengetuk pintu hati ini. Aicewwah. 


Apa yang penting, aku lebih kenal diri aku sekarang dan aku lebih faham, genre buku mana yang patut aku kejar untuk dibeli secara eager dan beria-ia lagi. Hehe.


Moga Allah tunjukkan jalan buatku. Aamiin. :)



No comments:

Post a Comment