Thursday, June 4, 2015

My Very Own Mini Library


Ya Allah, rasa gembira tidak terkata apabila dapat keluarkan berpuluh koleksi novel-novel cintan yang dipelihara since zaman sekolah menengah dulukala. Ikutkan hati rasa macam nak jual semula semua buku tu dengan harga murah pun tak apa janji dapat keluarkan semua buku tu dari rumah ni. Huhu. Dulu, adalah menjadi satu kepuasan bila dapat beli novel-novel cintan ni. Bila nampak je novel baru yang ditulis penulis favourite dekat kedai buku, tanpa berfikir panjang terus je beli. Sekarang ni, nampak je novel bertimbun kat kedai buku, just pandang sekali lalu je. Lebih berminat dengan buku-buku keagamaan dan motivasi. Hmm. Peralihan umur mungkin. 



Antara koleksi buku-buku keagamaan dan motivasi yang dikumpul since habis matriks sehingga kini.


Tadaa~ Mungkin koleksi buku aku tidak setanding dengan orang lain. Sejujurnya, hati ini sangat cemburu melihat rak buku rakan-rakan yang dipenuhi dengan kitab-kitab dan buku ilmiah. Alangkah beruntungnya mereka, sudahlah pandai, pandai mengurus waktu, rajin membaca pula tu! Semestinya dada mereka dipenuhi dengan ilmu duniawi dan ukhrawi, MasyaAllah. 



Koleksi bahan bacaan semester ini yang berada di hostel Unimap


Sikit. Sedikit sangat buku-buku yang aku ada jika nak dibandingkan dengan orang lain yang benar-benar 'si ulat buku'. Bawah ni contoh 'si ulat buku' yang paling OHSEM! Jumpa di insta Jihad Umayrah. Subhanallah.. Seronoknya kalau dapat peluang untuk membelek setiap inci rak buku-buku yang penuh sarat itu >,< 



Syurga ilmu!


One fine day... In my very own fine house... 
InsyaAllah... Aamiin!
(^_^)y




No comments:

Post a Comment