Monday, June 8, 2015

Kali ini, tidak akan aku lepaskanmu...


Diam tak diam, tinggal lagi 10 hari sebelum menjelangnya bulan yang dinanti-nanti oleh seluruh umat Islam, bulan penuh keberkahan, bulan mulia, bulan kita semua umat Islam berlumba-lumba dalam beribadah kepada-Nya, bulan Ramadhan Al-Mubarak. 


Selain daripada train perut dan badan melalui perbanyakkan puasa di bulan Rejab & Sya'ban, perbanyakkan tilawah & tadarus supaya lidah ni jadi 'alah bisa tegal biasa' di bulan Ramadhan nanti, melazimi ibadah-ibadah sunat dan qiamullail supaya badan tak terkejut nanti, aku juga ada sedikit sebanyak mem-variasikan bahan bacaan aku. 


Sedang-sedang membaca buku baru beli semalam (selalu pilih kasih bab baca buku ni, nak baca buku baru beli je, yang dah lama beli tu tersimpan kemas dalam rak, bila nak baca entah -,-") tiba-tiba teringat pasal buku ni.... Contengan Jalanan by Hlovate.


One suitable word for this book ; BEST!


Okay, nak hadam dan habiskan baca buku ni malam ni jugak! Dear Ramadhan, kali ini, tidak akan aku lepaskanmu menjadi sia-sia seperti sebelum-sebelum ini. Akan ku kejar Malam Lailatul Qadr sesungguhnya! InsyaAllah, Aamiin. 



No comments:

Post a Comment