Monday, May 25, 2015

Kuatkan Semangat!


Tipulah kalau kata yang hati ni sikit pun tak terusik bila tengok kawan-kawan dah mula 'counting days' untuk menggenggam segulung ijazah, menyarung jubah dan menjunjung topi empat segi yang penuh 'azimat' dan jadi idaman setiap manusia yang pernah harungi penat lelah belajar. 


Tipulah kalau kata "aku okay ja." bila dengar ada kawan dah dapat offer pergi interview sana sini. But then, aku tetap happy for them. Syukur Alhamdulillah, rezeki mereka datang awal. Dan mereka dah maju setapak ke hadapan. Aku pula...masih tertinggal di belakang.


Adakala, aku rasa useless, hopeless, meaningless... Segala sedih pedih aku simpan kemas-kemas dalam hati. Dan bila rasa macam aku perlu bahu untuk bersandar, aku luahkan pada Dia. Hanya Dia. Dan kemudian secara ajaibnya kekuatan untuk terus berjuang terasa berkobar-kobar. I must finish this. I HAVE TO FINISH THIS!






Mungkin ini ujian... Mungkin ini kifarah dosa-dosa ku dulu... Mungkin Allah sedang aturkan sesuatu buat aku di kemudian hari... Mungkin ini adalah yang terbaik buat aku... Sesungguhnya hanya Allah yang Maha Mengetahui. Aku percaya segala yang terjadi ada hikmahnya yang tersendiri. Bersabarlah duhai hati. Everything is going to be okay in the end, InsyaAllah. Yang penting, kuatkan pergantungan pada-Nya. Hanya pada-Nya. 






No comments:

Post a Comment