Monday, May 11, 2015

Apabila rasa itu datang...


Kadang-kadang aku rasa letih dengan diri aku sendiri. Letih kerana acapkali berbuat dosa. Letih kerana sangat malas untuk berusaha. Letih dengan segala-galanya sampaikan nak taip entry ni pun dah mula rasa letih. Letih sampai kadang-kadang tak sedar pun yang air mata dah menitis laju. Rasa nak putus asa..........






Dan apabila rasa hendak berputus asa itu datang mengetuk pintu imanku yang kebiasaannya agak fragile ketika sedang ABC, aku buka bacaan Quran oleh Mishary kuat-kuat. Dan sambil itu aku amati satu-satu foto Umrah2015 tempoh hari. Dari esakan kecil bertukar pada senyuman keharuan. Sungguh aku rindu ya amat pada rumah-Mu Ya Allah.


Bila dah mula rasa tenang kembali, aku berbicara pada diri sendiri, "Please Nadia. Bertahan untuk kali ini saja. Kuatkan semangat! Jangan biar syaitan gembira sebab dapat jentik hati kau dengan hasutan mereka menyuruh engkau berputus asa, jangan. Lawan tetap lawan. Jangan pernah give up untuk bangun setiap kali kau rasa nak jatuh. Ok Nadia?" 


Satu hari nanti aku ingin punya kerjaya. Satu hari nanti aku ingin punya income sendiri. Satu hari nanti aku ingin menyimpan dan menabung hasil dari gaji ku. Satu hari nanti bila tabunganku sudah mencukupi, aku ingin bawa Mama & Abah ke rumah Allah sekali lagi. Satu hari nanti aku ingin meleraikan rindu dendam ku, untuk merasa lebih dekat dengan Rabb ku, untuk beribadah dengan penuh khusyuk di sana, untuk menziarahi kekasih hati, baginda Rasulullah SAW. Suatu hari nanti, InsyaAllah.


Jadi aku tak boleh give-up sekarang. Kuatlah wahai seorang Nadia! Demi cinta engkau kepada Maha Pencipta. Allahuakbar! :')




No comments:

Post a Comment