Sunday, August 31, 2014

Escape.

Hari ini bertarikh 31 Ogos 2014. Hari Merdeka ye anak-anak. Merdeka! Memandangkan praktikal pun belum habis lagi, masih berbaki seminggu dan waktu untuk kembali ke penjara (baca:Perlis) pun belum kunjung tiba lagi, maka hujung minggu adalah waktu yang terbaik untuk menghirup udara segar di luar rumah ye anak-anak (baca:shopping).


Fuhh! Dahsyat sungguh Mid Valley di hari merdeka hari ini. Penuh sungguh dengan warga kota. Cewwah~ ayat tak boleh pergi. SALE di sana sini. Sempat jugak grab jam Polo yang tengah 30% off. Mujur dapat pujuk hati yang agak gundah gulana tengok kasut Hush Puppies yang tengah SALE besar-besaran. 'Bukan keperluan bukan keperluan. Tak perlu beli tak perlu beli', bisik hati ini sayup-sayup kedengaran. Mujur jugak Padini penuh, tak larat nak berebut-rebut dengan makcik-pakcik =,=" ayat penyedap hati sungguh.





Akan tetapi, ada satu SALE yang saya tak mampu tangkis godaanya. Fuh! Godaan yang maha kuat dalam konteks hiperbola nya. Apa lagi kalau bukan godaan MPH bookstore *_* (baca:mata berkaca-kaca). Akhirnya berjaya jugak grab beberapa buku yang memang masuk dalam waiting list saya. Tapi hampa bila buku Me Before You by Jojo Moyes tak berjaya ditemui dalam MPH bookstore yang maha luas itu. Hmm :(


Entah lah. Membeli buku lebih memberi kepuasan pada saya berbanding beli baju, kasut, beg, accessories, make-up, etc. Rasa macam, "Yess! Ada buku baru. Tak sabarnya nak baca! Tak sabarnya nak pergi adventure. Tak sabarnya nak duduk di atas kaki penulis dan mengembara ke dunia penulis di dalam penceritaannya. Rasa macam, haish, only book's lover will understand those feelings :')  


That's why bila jumpa si penggemar buku tak kira di Twitter mahupun Instagram, rasa teruja giler nak follow dan like, like, dan LIKE semua post beliau. Kadang-kadang aku rasa dengan buku lah aku dapat lari sebentar dari dunia realiti. Oklah, nak offline alam maya dan online alam buku pula ;) 


TTYL 



No comments:

Post a Comment