Tuesday, August 5, 2014

Mengeluh VS Bersyukur

Okay. Cuba tengok jam sekarang pukul berapa? Pukul 5 lebih kan? See Nadia, kau dah pun berjaya habiskan hari yang kau rasa kau tak larat sangat nak tempuh pagi tadi. So, apa perasaan kau sekarang? Semestinya perasaan tak sabar nak keluar dari office, masuk ke dalam perut kereta, Mama/Abah dah lama menunggu, sorry Mama/Abah :(. Jom tempuh traffic jem barang setengah jam dua. Lepas dah sampai rumah, bersihkan diri, makan masakan yang Mama dah masak dengan penuh kasih sayang. Tolong Mama kemas dapur, layan kerenah Baby(adik bongsu) yang gedik dan mengada-ngada tu. Buat kerja sedikit. Dan lepas tu tidur. So, please think again Nadia, kat celah mana yang kau rasa kehidupan kau tough sangat tu? 


Aku bukan mengeluh tentang kehidupan aku yang sekarang ni. Aku mengeluh, memikirkan, macam mana aku nak kuatkan semangat bila aku dah habis praktikal nanti, bila aku dah berjauhan dengan keluarga aku, sumber utama semangat aku untuk terus berjuang. Kadang-kadang aku rasa macam aku tengah menempah kegagalan. 




Andai aku bisa untuk menjadi sekuat itu. 
Allah. 



No comments:

Post a Comment