Saturday, July 4, 2015

One day I'm going to tell the people how I pulled through!




This is my fight song
Take back my life song
Prove I'm alright song
My power's turned on
Starting right now I'll be strong
I'll play my fight song
And I don't really care if nobody else believes
'Cause I've still got a lot of fight left in me.



Mungkin di mata orang, aku lah manusia yang paling gagal tika ini. Mungkin di mata orang, aku lah manusia yang paling hopeless, useless, meaningless, helpless dan macam-macam 'less' lagi. Allah saja yang tahu, betapa setiap hari aku struggling. Struggling whether to give up or keep fighting. Setiap hari aku berperang dengan bisikan hati yang menyuruh aku untuk berputus asa. Betapa kuatnya bisikan itu bergema di dalam minda ku setiap saat. Sehingga kan aku ambil keputusan untuk tidur dan tidur dan tidur selama mungkin demi mengelakkan otak aku dari berfikir dan terus berfikir tentang kegagalan aku. Adakala aku merasakan aku lah manusia yang paling tidak berguna dalam dunia ni.



"Apapun yang terjadi kepada kita saat ini, 
Bertahanlah wahai jiwa.
Tuhan akan perbaiki segalanya.
Berpautlah wahai jiwa Allah sedang melihatmu. 
Bertahanlah wahai rasa Tuhan masih cinta. 
Ini bukan mimpi. 
Ini sedang terjadi. 
Kau tertikam dan terlukakan. 
Itu bukan apa-apa. 
Kau cuma sedang hidup."



Ya. Hakikatnya aku sedang hidup. Bangkitlah Nadia, dan berjalanlah walau dengan air mata. Kejar cita-cita mu hingga sampai ke penghujungnya. Dan andai panjang umur, suatu hari nanti, ceritakanlah pada mereka bagaimana engkau berjaya atasi kegagalanmu itu lalu terus mara dan bangkit. 



'Dan mereka tersungkur di atas muka mereka sambil menangis dan mereka bertambah khusyu’. 
(Al-Isra’ :109)



InsyaAllah :')

No comments:

Post a Comment