Wednesday, February 19, 2014

Alah Bisa Tegal Biasa


Aku sedar, aku tau, aku faham yang kalau aku inginkan kelainan pada slip keputusan peperiksaan aku untuk semester ini berbanding semester-semester lepas, aku perlu, aku wajib lakukan sesuatu. Aku harus keluar dari kepompong keselesaan yang selama ini banyak memanjakan aku. 





Dan aku mengambil keputusan untuk tidak lagi berehat-rehat seperti dulu. Aku berhajat untuk membuat pecutan seawal yang mungkin. Sedikit demi sedikit keseronokan yang banyak melalaikan aku dulu aku cuba tinggalkan. Aku masih mencuba. 






Kadang-kadang, tanpa sedar, bila tiada orang di sekeliling, aku, di sudut karel yang paling hujung, teresak-esak...cuba untuk kumpul kekuatan sendiri...cuba untuk yakinkan diri sendiri...walau terpaksa menipu diri sendiri...kau kuat Nadia! 



No comments:

Post a Comment