Saturday, October 8, 2016

Rutin harian baru bermula esok.

Alhamdulillah. Penantian aku sebagai seorang penganggur mungkin akan berakhir di sini, InsyaAllah. Moga kesempatan dan peluang ini adalah yang terbaik buat aku. Semalam, aku dengan adik pergi survey tempat aku perlu melapor diri esok. Gembira tak terkata sebab tempat tu sangat-sangat dekat dengan Station KL Sentral. Memang pergi kerja ulang-alik naik LRT je lah jawabnya lepas ni. Hehe. Paling best, ada NU Sentral kat situ. Ahhaaaa!~ Kalau sebelum ni training dekat Manpower yang memang sebelah je dengan Midvalley Mall. Kali ni dapat tempat kerja bersebelahan pulak dengan NU Sentral. Hmmm.. Ada MPH & TGV Cinema pulak tu! Tazzabar nak cuci mata lepas balik kerja. Hehehe. 


Walaupun mungkin nampak macam meletihkan sebab kena ulang-alik serta berasak-asak naik public transport dan perlu  berjalan sikit untuk sampai ke tempat kerja, aku tak kisah. Sebab aku suka environment yang macam tu. Yang boleh bukak mata aku ke dunia luar setiap hari. Bukan hanya duduk di dalam kereta, kemudian masuk office, balik kerja menghadap jem, on repeat every single day. Plus, kalau stress or boring, boleh saja pergi window shopping or tengok wayang or melepek di MPH berjam-jam lamanya. Hemohemo~

Ok, yang tak bestnya esok kena naik train pukul 6.30 AM! Oh my~

No comments:

Post a Comment